18 maja

Toniemy w majowych kwiatach...

Witajcie moi mili w ten piękny majowy wieczór. Pogoda w ciągu dnia dopisywała do pewnego momentu gdy rozpadało się na dobre i biegusiem trzeba było uciekać do domu :) A za niecały kwadrans słonko znowu nieśmiało zaczęło wyglądać zza ciężkich chmur. Czyli typowa pogoda w kratkę. W nagrodę mamy cudownie rześkie powietrze. Aż miło usiąść na dworze, gdyby tylko nie te komary... Istna plaga!

Zafundowałyśmy sobie dzisiaj z mamą kawę na świeżym powietrzu. Uwielbiam takie beztroskie chwile :) W ruch poszła stara porcelana. W ładnej filiżance kawa smakuje o wiele lepiej. Muszę Wam się przyznać do jeszcze jednej mojej słabości. Pałam miłością do antyków! Mam to we krwi :) I nałogowo kupuję przedmioty, które tylko wpadną mi w oko. Gdybym mogła wydałabym większą połowę wypłaty na starocie. I pochwalę się, że dzisiaj udało mi się nabyć na allegro piękny komplet porcelany w polne kwiaty w bardzo niskiej cenie. Jestem przeszczęśliwa, że nadarzyła mi się taka okazja. Jak tylko dostanę paczuszkę pokażę ją w poście.

Mój domek.




Kwiatki bratki i stokrotki... i bluszczyk Kurdybanek.

 
Dzieło mojej mamy.
 
Obowiązkowa lekturka do kawy :)



 Istna sielanka, a za moment było już tak:




A tak przy okazji, całkiem z innej beczki. Lubicie świeżą bazylię??? My w okresie letnim spożywamy ją tonami, a kolejne dwie tony lądują w zamrażarce. Smakuje i pachnie jak świeżo zerwana :) W zeszłym roku mieliśmy 8 woreczków, a w styczniu nie było już ani grama. Teraz wysialiśmy całą armię. Zwykła i nowość - cynamonowa. Już nie mogę się doczekać żeby jej spróbować.




Ok, wracajmy na podwórko. I teraz wypadałoby nawiązać do tytułu posta :) Proszę bądźcie cierpliwe, bo naprawdę nie dałam rady wybrać zaledwie kilku zdjęć. Tym razem większość zdjęć "natrzaskała" moja mama i okazało się iż są tak ładne, że ciężko je było po prostu zlekceważyć. Same zobaczcie.

Na początek piosenka, taka w sam raz. :) Pamiętacie ją z dzieciństwa?

OGRODNICZKA
Jestem sobie ogrodniczka
Mam nasionek pół koszyczka
Jedne gładkie drugie w łatki
A z tych nasion będą kwiatki

Kwiatki bratki i stokrotki
Dla Malwinki dla Dorotki
Kolorowe i pachnące
Malowane słońcem

Mam konewkę z dużym uchem
Co podlewa grządki suche
Mam łopatkę oraz grabki
Bo ja dbam o moje kwiatki

Kwiatki bratki i stokrotki
Dla Malwinki dla Dorotki
Kolorowe i pachnące
Malowane słońcem
 
Malutkie krzewy Azalii.


Urodziwa Konwalia.

I Azalia po raz drugi. Piękne drobne kwiaty. Aż miło popatrzeć.
 

Ukwiecona Pigwa.



Świeżo rozwinięty kwiat Kaliny. Za parę dni będzie śnieżnobiała.



Nasza Magnolia oszalała. Znowu kwitnie :)


Piękny zachód słońca między budynkami.

A na zakończenie pokażę Wam co stało się z naszym wejściem do ogrodu po deszczu. Nie da się przejść!!! :)




To tyle na dzisiaj. Miłego weekendu życzę. :)

9 komentarzy:

  1. och:))) widzę ,ze masz ogród pełen cudowności:))))) u mnie w nocy popadało zdrowo:)))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne kwiaty macie w ogródku. Chyba muszę Cię odwiedzić i zobaczyć je na żywo, bo aż trudno uwierzyć, że takie cuda rosną kilka metrów ode mnie. ;) Czekam na zdjęcia nowej porcelany. Ciekawe co tam "wyhaczyłaś" na allegro. :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Ile pięknych kwiatowych zdjęć!
    ...a ta porcelana! Jestem zwolenniczką wszelkich skorup!
    Pozdrawiam z Köln :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I love your work, you are very creative and your blog is very beautiful, congratulations. Kisses from Spain.

    My blog: http://redecoratelg.blogspot.com.es/

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne klimaty u Ciebie, cudne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  6. witam, nie zdążyłam jeszcze przejrzeć całego Twojego bloga, trafiłam tutaj zupełnie przypadkiem przed chwilką i z podziwem wgapiam się w Twoją porcelanę. Jest cudna !!! ach jak Ci jej zazdroszczę :-) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, kwiatowo u Ciebie. Gazetka, kawka i bajkowy ogród to absolutnie moje klimaty:) Podobnie jak Ty lubię pichcić, a najbardziej piec ciasta.
    Pozdrawiam-Dominika.

    OdpowiedzUsuń
  8. zdjęcie z zachodem REWELACYJNE!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 U matiny , Blogger